{}{}Number. {}{}Title
{}{}Description
{}{}Description
Uzyskaj bezpłatną poradę eksperta
Poniższe pojęcia używane w Regulaminie z wielkiej litery rozumieć należy następująco:
Formularz informacyjny formularz informacyjny dotyczący kredytu hipotecznego, przygotowywany przez Kredytodawców, którego wzór określa załącznik nr 1 do Ustawy.
Karta informacyjna dokument zawierający informacje, które Movin, musi przekazać Klientowi przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie pośrednictwa kredytu hipotecznego, zgodnie z art. 17 Ustawy.
Klient osoba, która wnioskuje o nawiązanie Relacji lub nawiązała Relację w charakterze konsumenta w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
Konto wydzielona dla Klienta część Serwisu, służąca do wykonywania czynności wskazanych w Regulaminie.
Kredytodawca bank, oddział banku zagranicznego, instytucja kredytowa, oddział instytucji kredytowej lub spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa, z którymi Klient może zawrzeć Umowę kredytu za pośrednictwem Movin.
Movin Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej Żelazna 59a lok 6.6, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem numer KRS 0000879585, NIP 388189873, REGON 7011020257, adres poczty elektronicznej kontakt@mymovin.pl
Regulamin niniejszy Regulamin usług pośrednictwa kredytu hipotecznego świadczonych przez Movin Poland.
Serwis strona internetowa Movin pod adresem www.mymovin.pl wraz z podstronami w domenie * @mymovin.pl
Umowa kredytu umowa o kredyt hipoteczny, o której mowa w art. 3 Ustawy.
Relacja umowa, w ramach której Movin świadczy Klientowi Usługi pośrednictwa, prowadzi Konto oraz wykonuje inne usługi określone w Regulaminie.
Ustawa Ustawa z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami.
Usługi pośrednictwa usługi dotyczące kredytu hipotecznego polegające na:
przedstawianiu lub oferowaniu konsumentom umowy o kredyt hipoteczny, lub
udzielaniu konsumentom pomocy, podejmując prace przygotowawcze lub inne przedumowne działania administracyjne inne niż wymienione powyżej, polegające na obsłudze dokumentów, w związku z umowami o kredyt hipoteczny, lub
zawieraniu z konsumentami umowy o kredyt hipoteczny w imieniu kredytodawcy.
Regulamin określa warunki, na jakich Movin umożliwia korzystanie z Konta oraz świadczy Usługi Pośrednictwa w ramach Serwisu.
Movin jest wpisana jako pośrednik kredytu hipotecznego do Rejestru pośredników kredytowych (dział I) pod numerem RPH001433.
Movin jest powiązanym pośrednikiem kredytu hipotecznego i działa w imieniu i na rzecz Kredytodawców wskazanych w Karcie Informacyjnej.
Movin jako pośrednik kredytu hipotecznego nie oferuje usług doradczych. Movin może jednak udzielać informacji lub porad Klientowi dotyczących na przykład kredytów hipotecznych, ich warunków, zasad i wymogów.
Relacja jest nawiązywana w ramach procesu otwarcia Konta w Serwisie. Proces otwarcia Konta może nastąpić w ramach podawania przez Klienta informacji niezbędnych do zawarcia Umowy kredytu.
W celu nawiązania Relacji Klient musi:
podać wszystkie dane, jakie wymaga Movin w procesie otwarcia Konta;
zaakceptować Regulamin oraz inne klauzule wymagane w trakcie procesu otwarcia Konta;
zweryfikować swoją tożsamość w sposób wymagany przez Movin.
Relacja jest nawiązana w momencie otwarcia Konta dla Klienta.
Przed nawiązaniem Relacji a także w trakcie jej obowiązywania Movin może żądać od Klienta:
potwierdzenia podanych danych, w tym poprzez przesłanie odpowiednich dokumentów;
przeprowadzenia weryfikacji tożsamości Klienta, w tym za pośrednictwem narzędzi wskazanych przez Movin;
dodatkowych dokumentów lub informacji, w szczególności niezbędnych do zbadania tożsamości Klienta lub jego zdolności finansowej.
Wszelkie informacje przekazywane Movin przed nawiązaniem Relacji i w trakcie jej obowiązywania, w tym na potrzeby zawarcia Umowy kredytu, powinny być zgodne z prawdą i nie wprowadzać w błąd.
Relacja może być nawiązana również w inny sposób niż opisany w niniejszym pkt III Regulaminu, jeżeli Movin tak uzgodni z Klientem.
Regulamin, kartę Informacyjną oraz inne dokumenty, które Movin musi przekazać Klientowi na trwałym nośniku zgodnie z przepisami prawa lub Regulaminem, zostaną przesłane:
w postaci elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta; lub
na piśmie na adres zamieszkania lub adres do korespondencji Klienta; lub
w inny sposób podany w Koncie lub w Serwisie.
Dodatkowo wskazane wyżej dokumenty mogą być udostępnione w Koncie.
Relacja jest nawiązana do czasu jej wypowiedzenia lub odstąpienia od niej przez Klienta lub Movin zgodnie z Regulaminem.
Konto jest udostępniane Klientowi po nawiązaniu Relacji i na czas jej obowiązywania.
Klient może za pomocą Konta przesyłać zapytania, informacje i dokumenty do Movin lub Kredytodawcy w ramach zapytań i wniosków kredytowych, otrzymywać informacje i dokumenty od Movin lub Kredytodawcy, kontaktować się z Movin oraz korzystać z innych funkcji udostępnionych w Koncie. Movin może również udostępnić w Koncie możliwość złożenia przez Klienta oświadczeń woli na potrzeby zawarcia Umowy kredytu.
Klient nie może wykorzystywać Konta do świadczenia Usług pośrednictwa lub podobnych usług dla podmiotów lub osób trzecich.
W celu korzystania z Konta Klient otrzyma login i hasło na adres e-mail, na numer telefonu lub będzie mógł je sobie samodzielnie nadać w procesie otwarcia Konta lub w procesie zmiany loginu i hasła.
Klient nie może udostępniać Konta, loginu i hasła innym osobom oraz powinien zabezpieczyć Konto, login i hasło przed dostępem przez takie osoby. Z Konta danego Klienta może korzystać tylko ten Klient. W razie, gdyby Klient miał podejrzenie, że ktoś mógł uzyskać jego login lub hasło lub uzyskać dostęp do jego Konta, to powinien natychmiast poinformować o tym fakcie Movin i zmienić hasło.
Zabronione jest dostarczanie poprzez Konto treści o charakterze bezprawnym. Niedopuszczalne jest korzystanie z Konta w sposób umożliwiający lub mający na celu nieautoryzowany dostęp do systemu informatycznego Movin, wprowadzenie do niego złośliwego oprogramowania lub uniemożliwienie albo zakłócenie jego prawidłowego działania.
Przy korzystaniu z Konta powinien posiadać zaktualizowane oprogramowanie antywirusowe.
Klient nie może wykorzystywać Konta do innych działań niż określone w Regulaminie, w tym do obserwowania, badania i testowania funkcjonowania Konta w celu poznania jego idei i zasad działania ani do modyfikowania w jakikolwiek sposób systemu informatycznego służącego do zapewnienia Konta.
Konto będzie dostępne przez co najmniej 80% czasu w skali miesiąca.
Korzystanie z Konta wymaga posiadania:
urządzenia z dostępem do sieci Internetowej;
programu umożliwiającego korzystanie z plików w formacie pdf.;
nowoczesne i obsługiwane przez deweloperów wersje przeglądarek internetowych hrome 79.0, Edge 18.0, Safari 13.0, Firefox 72.0, IE 11.0, Safari 14.0, Yandex Browser 20, Opera 12.0, lub smartphonie i tablecie: Chrome dla Android 87.0, Chrome dla iPhone 87.0, Safari iPhone 87.0, Safari iPad 87.0, Samsung Internet 12.0 (lub ich nowszych wersji) z włączoną obsługą plików cookie
poczty elektronicznej (adresu e-mail).
Klient zainteresowany zawarciem Umowy kredytu musi w Koncie podać informacje, załączyć dokumenty i złożyć oświadczenia wskazane przez Movin, w tym wymagane przez Kredytodawców, a w szczególności informacje o potrzebach Klienta, jego sytuacji finansowej i osobistej, preferencjach oraz celach. Ocena zdolności kredytowej Klienta będzie dokonywana na podstawie informacji zgromadzonych w bazach danych lub w zbiorach danych Kredytodawcy. Jeżeli Klient odmówi przekazania informacji, oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do oceny lub weryfikacji jego zdolności kredytowej, kredyt hipoteczny może nie zostać udzielony.
Po otrzymaniu informacji, dokumentów i oświadczeń, wskazanych w pkt V.1 powyżej, Movin lub Kredytodawca przekaże Klientowi, na trwałym nośniku, Formularz Informacyjny, przygotowany przez Kredytodawcę.
Po otrzymaniu Formularza Informacyjnego Klient może złożyć za pośrednictwem Movin wniosek kredytowy do wybranych przez Klienta Kredytodawców, jeżeli Movin udostępni taką funkcję. Movin lub Kredytodawca może wskazać Klientowi również inny sposób złożenia wniosku kredytowego.
Decyzja danego Kredytodawcy w sprawie zawarcia Umowy kredytu (decyzja kredytowa), zostanie przekazana Klientowi przez danego Kredytodawcę bezpośrednio lub za pośrednictwem Movin, na trwałym nośniku, w dwudziestym pierwszym dniu od dnia otrzymania wniosku kredytowego. Za zgodą Klienta decyzja kredytowa może mu być przekazana wcześniej. Decyzję kredytową Movin może udostępnić Klientowi dodatkowo w Koncie.
Klient może poprosić, aby łącznie z decyzją kredytową, przekazano mu również projekt Umowy kredytu, sporządzony zgodnie z warunkami określonymi w decyzji kredytowej.
Movin może udostępnić w Koncie funkcję umożliwiającą zawarcie Umowy kredytu bezpośrednio w Koncie.
Informacje dotyczące Umowy kredytu, w tym wskazane w art. 10 Ustawy, będą zawarte w projekcie Umowy kredytu. Informacje te mogą być przekazywane dodatkowo w innych dokumentach.
Jeżeli inaczej nie wynika z innych punktów Regulaminu, to Klient powinien się kontaktować z Movin za pomocą funkcji w Koncie, lub przesyłając wiadomość na adres e-mail kontakt@mymovin.pl, lub na adres siedziby lub na adres do korespondencji podany w Serwisie, lub dzwoniąc na numer telefonu podany w Serwisie.
Movin może się kontaktować z Klientem za pomocą funkcji w Koncie, przesyłając wiadomość na podany przez Klienta adres zamieszkania, na adres do korespondencji lub na adres e-mail lub dzwoniąc na numer telefonu Klienta.
W razie zmiany danych Klienta, które zostały podane podczas nawiązania Relacji lub w jej trakcie, Klient musi niezwłocznie zaktualizować te dane za pośrednictwem odpowiednich funkcji w Koncie, nie później jednak niż w terminie 7 dni. Do czasu aktualizacji danych Movin kontaktuje się z Klientem zgodnie z posiadanymi danymi kontaktowymi.
Klient może zgłosić reklamację:
na adres elektroniczny reklamacje@mymovin.pl;
na adres siedziby Movin;
Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Klienta i opisanie przyczyny reklamacji.
Movin rozpatruje reklamację niezwłocznie po jej otrzymaniu, jednakże nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Movin w informacji przekazywanej Klientowi, który wystąpił z reklamacją,
wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
Odpowiedzi na reklamacje Movin przesyła na piśmie na adres korespondencyjny lub adres zamieszkania podany przez Klienta. Na wniosek Klienta Movin prześle odpowiedź w postaci elektronicznej na adres elektroniczny podany przez Klienta.
Movin nie przewiduje wewnętrznej procedury odwoławczej.
Klientowi przysługuje prawo do korzystania z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów:
przez Sąd Polubowny działający przy Komisji Nadzoru Finansowego właściwy do rozstrzygania sporów pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku finansowego. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej www.knf.gov.pl;
przy Rzeczniku Finansowym, na zasadach określonych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej https://rf.gov.pl ;
przez właściwego miejscowo Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta.
Klient może również wnieść powództwo do sądu właściwego zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego.
Movin może zablokować Konto Klienta lub możliwość korzystania przez Klienta z niektórych usług lub funkcji Konta w razie, gdy:
Movin będzie mieć uzasadnione podstawy do uznania, że osoba nieuprawniona próbuje wykorzystać Konto Klienta;
Klient wykorzysta lub będzie usiłował wykorzystać Konto lub usługi Movin do popełnienia przestępstwa.
Movin poinformuje Klienta niezwłocznie o nałożeniu blokady. Jeżeli Klient nie zgadza się z blokadą, może złożyć reklamację.
Movin może w każdym momencie zdecydować o usunięciu blokady.
Klient może w każdym momencie wypowiedzieć Relację, bez podania przyczyny, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Movin może rozwiązać Relację, z ważnego powodu, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Za ważny powód uważa się jedynie co najmniej jeden z poniższych powodów:
Klient wykorzysta lub spróbuje wykorzystać Konto, Serwis lub oprogramowanie udostępnione mu przez Movin, do popełnienia przestępstwa lub innego czynu o charakterze bezprawnym;
Klient poda umyślnie nieprawdziwe informacje na potrzeby nawiązania Relacji lub zawarcia Umowy kredytu;
Klient nie skorzystał z Konta przez co najmniej 6 miesięcy przed otrzymaniem oświadczenia o wypowiedzeniu;
Klient umyślnie udostępni osobie trzeciej swoje Konto lub dane logowania do Konta;
Klient posłuży się podczas nawiązania Relacji lub w jej trakcie, dokumentami sfałszowanymi, przerobionymi, podrobionymi lub poświadczającymi nieprawdę;
Movin nie może wykonać wobec Klienta środków bezpieczeństwa finansowego zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, w tym w wyniku niedostarczenia przez Klienta na wezwanie Movin dokumentów wymaganych do zastosowania tych środków, w terminie wskazanym przez Movin w tym wezwaniu, nie krótszym jednak niż 14 dni od otrzymania przez Klienta tego wezwania;
Movin postanowi zaprzestać świadczenia Usług pośrednictwa (wtedy wypowiedzenie Relacji otrzymają wszyscy Klienci).
Movin zamyka Konto Klienta z momentem ustania obowiązywania Relacji.
Oświadczenie o wypowiedzeniu Relacji:
Klient musi przesłać na adres siedziby, adres korespondencyjny lub na adres e-mail Movin, które są wskazane w Serwisie;
Movin przesyła na aktualnie posiadany przez Movin adres zamieszkania, adres korespondencyjny lub adres e-mail Klienta.
Klient może odstąpić od Relacji bez podania przyczyny, składając oświadczenie:
na piśmie. Oświadczenie o odstąpieniu powinno być przesłane na adres siedziby lub adres korespondencyjny Movin;
w terminie 14 dni od dnia nawiązania Relacji lub od dnia otrzymania niniejszego Regulaminu (wysłanego na adres elektroniczny, korespondencyjny lub zamieszkania Klienta), jeżeli jest to termin późniejszy. Termin na odstąpienie od Relacji uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem oświadczenie zostało wysłane przez Klienta.
W przypadku odstąpienia od Relacji, jest ona uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, w terminie 30 dni:
od odstąpienia od Relacji – w przypadku świadczeń Klienta albo
od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Relacji – w przypadku świadczeń Movin.
Movin zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie z co najmniej jednego ważnego powodu. Za ważny powód uważa się jedynie co najmniej jeden z poniższych powodów:
wydanie orzeczenia sądu powszechnego lub wydanie decyzji, zalecenia, rekomendacji lub innego wiążącego Movin aktu przez organ administracji publicznej, skutkujący koniecznością wprowadzenia zmian w Regulaminie, przy czym zmiany będą dotyczyły wyłącznie postanowień wymagających zmiany na podstawie tego orzeczenia, decyzji, zalecenia, rekomendacji lub innego aktu wiążącego Movin;
zmiana stanu prawnego skutkująca koniecznością wprowadzenia zmian w Regulaminie, przy czym zmiany będą dotyczyły wyłącznie postanowień wymagających zmiany na podstawie tych zmienionych przepisów prawa;
wprowadzenie nowych usług, przy czym zmiana Regulaminu może dotyczyć jedynie wprowadzenia postanowień lub zmiany postanowień związanych z tymi usługami, korzystanie z nich nie będzie dla Klienta obowiązkowe, a niekorzystanie nie będzie wiązało się dla Klienta z kosztami;
poprawa przez Movin istniejących funkcji lub usług w celu zwiększania poziomu bezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, dostosowania do zmian systemu informatycznego wykorzystywanego przez Movin do wykonywania usług lub polepszenia użyteczności udostępnianych funkcji lub usług, przy czym zmiana Regulaminu może dotyczyć jedynie wprowadzenia postanowień lub zmiany postanowień związanych z tymi funkcjami lub usługami;
rezygnacja z niektórych funkcji lub usług lub zmiana istniejących funkcji lub usług świadczonych przez Movin ze względu na dalszą niemożność świadczenia danej usługi w dotychczasowej formie lub udostępniania funkcji w dotychczasowej formie, spowodowaną wycofaniem usługi lub funkcji z oferty Movin albo ustaniem umowy Movin z podmiotem, z którego usług Movin korzystał, świadcząc daną usługę lub udostępniając daną funkcję, przy czym zmiana Regulaminu może dotyczyć, jedynie wprowadzenia, usunięcia lub zmiany postanowień związanych z tymi funkcjami lub usługami;
konieczność doprecyzowania postanowień Regulaminu lub wprowadzenia zmian redakcyjnych, które nie będą miały niekorzystnego wpływu na treść praw i obowiązków Klientów.
Zmiana Regulaminu z ważnych przyczyn, o których mowa w pkt. XII.1 powyżej, może nastąpić wyłącznie w zakresie, w jakim taka zmiana stanu prawnego lub orzeczenie sądu powszechnego lub decyzja, zalecenie, rekomendacja lub inny wiążący Movin akt wydany przez organ administracji publicznej nakłada na Movin rekomendację lub obowiązek określonej zmiany treści Regulaminu i nie może uzasadniać zmiany w Regulaminie, która nie jest konieczna do wykonania tego obowiązku lub rekomendacji i jednocześnie wykracza poza ten obowiązek lub rekomendację. W takim przypadku Movin dokona zmiany Regulaminu w zakresie koniecznym dla prawidłowej implementacji rekomendacji lub obowiązku, o których mowa powyżej.
Zmiana Regulaminu z ważnych przyczyn, o których mowa w pkt. XII.1 powyżej, może nastąpić jedynie jeżeli dodatkowo spełnione są poniższe przesłanki:
zmiana zapewni należyte wykonanie Relacji;
zmiana nastąpi jedynie w zakresie, który jest obiektywnie niezbędny i bezpośrednio związany z daną przyczyną;
zmiana ta nie będzie prowadziła do zwiększenia obowiązkowych obciążeń finansowych Klienta wobec Movin.
Movin poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu oraz dacie wejścia w życie tych zmian przesyłając stosowną wiadomość oraz Regulamin w nowej wersji na adres e-mail Klienta.
Zmiany Regulaminu obowiązują od terminu określonego przez Movin, nie krótszego niż 14 dni kalendarzowych od momentu poinformowania Klienta o zmianie. Klient jest uprawniony do niezaakceptowania zmian. Jeżeli Klient nie akceptuje zmian to może wypowiedzieć Relację do momentu, w którym zmiany zaczną obowiązywać. Jeżeli Klient nie wypowie Relacji do momentu rozpoczęcia obowiązywania zmienionego Regulaminu, przyjmuje się, że wyraża zgodę na zmiany. Okres wypowiedzenia trwa 30 dni. Wypowiedzenie należy przesłać na adres siedziby, adres korespondencyjny lub na adres e-mail Movin, który jest wskazany w Serwisie.
Klient ponosi koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, w szczególności z sieci telekomunikacyjnej, według taryfy swojego operatora.
Jeśli poszczególne postanowienia Regulaminu okażą się nieważne lub bezskuteczne w całości lub w części z dowolnej przyczyny, inne postanowienia pozostają w mocy.
Językiem stosowanym w relacjach z Movin jest język polski.
Prawem właściwym dla Relacji jest prawo polskie.
Używamy plików cookie w celu poprawy funkcjonalności naszego serwisu, zapewnienia użytkownikowi wygody w korzystaniu z serwisu oraz w innych celach marketingowych. Korzystając z Movin, akceptujesz naszą Politykę prywatności.